Na czym polega leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe jest zabiegiem zaliczającym się do stomatologii zachowawczej. W ramach leczenia kanałowego podejmujemy działania, mające na celu utrzymać naturalny ząb, którego miazga uległa zakażeniu czy uszkodzeniu. Niegdyś kojarzone było ono z bólem i ogólnym dyskomfortem, jednak wraz z rozwojem dziedziny stomatologii, jaką jest endodoncja, cały proces leczenia jest całkowicie bezbolesny i niezwykle skuteczny. Zrozumienie istoty leczenia kanałowego sprawia, że Pacjenci nie boją się jego podejmowania!

Przebieg leczenia kanałowego

Podczas leczenia kanałowego dochodzi do usunięcia miazgi z kanałów zęba. Oczyszczone kanały są dezynfekowane, a następnie — szczelnie wypełniane i zabezpieczone. Wykonanie tego zabiegu jest uzasadnione w momencie, gdy dojdzie do zakażenia miazgi podczas rozwoju próchnicy. Drugim, najczęstszym przypadkiem, gdy wskazane jest leczenie kanałowe, jest ukruszenie zęba wraz z miazgą. Odsłonięcie miazgi łączy się nie tylko z dolegliwościami bólowymi, lecz także z ryzykiem wystąpienia poważnej infekcji wynikającej z obecności bakterii.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem to odmiana tradycyjnego leczenia kanałowego. Różnią się one wykorzystywanymi narzędziami — leczenie kanałowe pod mikroskopem wykorzystuje mikroskop operacyjny, który jest w stanie zapewnić nawet 25-krotne przybliżenie. Dzięki temu lekarz endodonta jest w stanie dokładnie obejrzeć leczone części zęba — korzenie oraz same kanały korzeniowe. Mikroskop sprawia także, że zlokalizowanie niestandardowo położonych czy zakrzywionych kanałów staje się możliwe!

Potrzebujesz leczenia kanałowego? Umów się na wizytę!

Zamow Wizyte

Zalety leczenia kanałowego pod mikroskopem

Istotną zaletą leczenia kanałowego pod mikroskopem jest ograniczenie ryzyka powstania nawrotu choroby. W przypadku tradycyjnego leczenia kanałowego, trudno jest wykluczyć nawrót infekcji, gdyż w jego przypadku ciężko jest ocenić dokładność wykonanego zabiegu. Dokładność działania endodonty odgrywa tutaj kluczową rolę.

Pacjent, który decyduje się na leczenie kanałowe pod mikroskopem ma pewność, że zabieg przyniesie pożądany efekt — z pomocą mikroskopu lekarz endodonta jest w stanie odnaleźć wszystkie kanały korzeniowe, dokładnie je oczyścić i zabezpieczyć, przez co szansa na powrót choroby jest znikoma. Skuteczność tego działania jest znacznie większa niż w przypadku tradycyjnego leczenia kanałowego, a co więcej, ryzyko powstania sytuacji, w której zachodzi konieczność wykonania zabiegu reendo (powtórnego leczenia kanałowego) maleje do minimum.

Czy warto poddawać się leczeniu endodontycznym?

Opłacalność leczenia kanałowego pod mikroskopem warto jest ocenić w perspektywie długofalowej. Tradycyjne leczenie kanałowe może wymagać przeprowadzenia reendo (czyli powtórnego leczenia kanałowego), czy też przeprowadzenia innej formy leczenia, gdy leczenie kanałowe okazało się nieskuteczne z powodu niedokładnego oczyszczenia kanałów. Wybierając leczenie kanałowe pod mikroskopem, oszczędzamy pieniądze, czas niezbędny do wykonania dodatkowych zabiegów, a także sporo bólu. Jeżeli więc wciąż macie wątpliwości dotyczące całej procedury leczenie kanałowego pod mikroskopem, zapraszamy do skontaktowania się z naszym gabinetem — nasi specjaliści z przyjemnością wyjaśnią szczegółowe aspekty tego zagadnienia!

Call Now ButtonUmów wizytę